söndag 15 februari 2009

Ranunkeltid

Det är sju veckor utan någon speciell blomsterhelg, lika länge som från nyår till nu.
Vad härligt mycket ljusare det blivit under dessa veckor och tänk om sju veckor till när påskveckan kommer......

Ranunkler (på bilden) och tulpaner är på topp nu. Fler och fler vår- och sommarblommor dyker upp hos leverantörerna. Nästan, men inte riktigt allt, finns att köpa året runt. Men jag tycker det är skönt att hålla isär säsongerna och inte köpa in t ex solrosor nu. Det blir också bättre kvalitet på blommorna om de får hålla sig till sina mer naturliga växtsäsonger.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ranunklar är ju så vackra... Men jag drar mig för att säga det, att det är just det jag vill ha, då jag kommer till vår lokala blomsteraffär- för hur uttalas det??? Namnet är onekligen inte särskilt vackert.

S sa...

Oh, precis som i min brudbukett som ni gjorde åt mig till den 7:e februari.

Ranunklar och tulpaner är svårt att slå i blomväg!

Anonym sa...

Hej
Vilken fin blogg jag hamnade på, sökte på suckulenten Haworthia och hamnade här i blomsterparadiset!!!
I´ll be back!!
Mimmi/Motala

malo sa...

Åh, tulpantider är det ju det kan man ju inte missa. Men att det var Ranunklar nu också visste jag inte. Jag älskar Ranunklar.

Maria sa...

Å ranunkeln är min absoluta favoritblomma :-) Så om maken tittar in och ber om en ros med jättemånga blad så är det ranunkeln han menar ;-)

Margareta, ägare t o m 2014 sa...

Oj då, vi har inga ranunkler i butiken idag, men köper in på torsdag.