fredag 22 juli 2011

Mina gula tankar

Kom att tänka på det här med gula blommor.
Vid påsk ska allt vara gult. Direkt efter påsk så är alla gula blommor helt ute, absolut ingen efterfrågan. Men efter ytterligare några veckor till en månad så börjar det gå bra med lite fräscht ljusgult igen, för att till studenten hämningslöst braka lös igen med fullt av gula blommor.
Så är det sommar och det blir ok igen. Fast bara så där lagom, som favoriten solrosen och en och annan ros.
När vi sen närmar oss hösten så övergår det gula till orange, som sen till jul mognar till rött. Och då är gult helt ute igen.

På bilden en snittdekoration i en oval mullvadsfärgad kruka som syns under hallonbladen. De bruna knapparna är rudbeckia och den gula rosen heter Dukat.

2 kommentarer:

Soportales 8 sa...

Hej!
Jag upptäckte precis din blogg! Och säga att jag älskar ditt arbete stil. Detta enkla arrangemang av gula blommor är underbara! och att de gula blommorna inte är de jag gillar. Med din tillåtelse, blev jag en anhängare av din blogg ...
Hälsningar, och glad att veta väg till jobbet (jag älskar att känna seder i andra länder).

Unknown sa...

Hej! tänkte bara tipsa om att just nu finns fler tävlingar med fina priser på blogg, det finns även en dagens blogg tävling där du har chansen att bli länkad inför mina 200-600 unika läsare/dag så passa på att gå in och anmäla dig kolla i vänsterspalten så hittar du tävlingarna:)
Annars kanske du vill göra ett bloglovin byte?;)
kram