torsdag 5 april 2012

Gul energikick

Gula blommor lyser som varma solar. Något man blir glad av i Glad Påsk-tider och annars också enligt min åsikt. 
Eftersom jag inte tycker att man bara ska gilla den härliga gula färgen bara till påsk, så sökte jag på nätet och hittade en sida om Feng Shui. Där stod det att den gula färgen är glädjens, lyckans och kreativitetens färg. Stimulerande och förknippas med optimism, tankeklarhet och intelligens. Tar bort depression och ångest. Ger energi.
Så det här blomsterfatet ska bli min energikick den här jobbarhelgen, då så många andra är lediga.


1 kommentar:

Sanna sa...

Hej :)

Vi hamnade på samma solgula cyberfest. Vi blomsterkäringar:)

Jag har missionerat för gult så länge å äntligen börjar det funka. Kan det vara att vårens klädmode innehåller massor av gult!? Det krävs en del tanke bakom skapande med gult. Det gäller att ha fingertoppskänsla så det inte blir fel. Det är det som är otroligt utmanade och häftigt med gula toner. Precis innan påsk hade jag en kund som ville skicka iväg något uppiggande. Tog tillfället i akt å sålde in gult med feng -shui- känsla. Dessutom var det fler kunder i butiken, alla blev lyckliga av sköna nyanser av gult. Gult är galet glatt. :)

Vi fortsätter vår mission i gult hela våren och resten av året. :)

Njut nu av din vackert gula jobbhelg.
Sanna