tisdag 30 oktober 2012

Dukning med pinnar

Och så kommer sista bordet i visningen för Holmsund-Obbolas Trädgårdsförening. 
Här kommer del 1 av det här bordet med pinnar. I nästa inlägg skippar jag pinnarna och visar samma dekoration, men på ett annat sätt.

Här på bilden håller jag på att duka upp. Vad som fattas är några ljus och smådekorationer. Bilderna är tagna av en av deltagarna Jean Söderman, som hade vänligheten att skicka mig en hel del fina bilder. Tacksam för det då det är svårt att hinna både visa och fota samtidigt.


Bordsdekorationen är gjord i en vanlig enkel ugnsform med raka kanter, som jag lagt oasis i. Använde den för att visa att det många gånger går att använda det man redan har. Ville hålla en låg profil vad gäller kostnader för bordsdekorationer för att inte skrämmas.
Pinnmattan runt formen tillverkade jag i förväg, men hade förstås med en hög pinnar för att visa hur enkelt det är att göra den.

Blommorna i dekorationen är några rosor, lite röd skimmia och cyklamen. Resten är skogsmaterial.

Vet ni någon förening, grupp eller företag som vill ha någon visning så kontakta mig gärna.
Det gäller förstås inom mitt närområde, som Holmsund-Obbola-Umeå.

Foto Jean Söderman
Foto Jean Söderman


Inga kommentarer: