tisdag 9 juli 2013

Gult och grått

Idag kom det in en kund med ett antal krukor som hon ville ha sommarväxter i. Och de skulle vara i gult, rött och vitt. Hoppsan tänkte jag, vad ska jag då ta. Nu mitt i sommaren så har vi inte så brett sortiment av sommarväxter som på försommaren.

Men så här blev det:
I några mindre urnor blev det vita sommarljus (gaura), grön/vit plectranthus och röda rosor. I en vit hög träkruka blev det gula million bells, röd pelargon och den sista vita margeriten.
Och så slutligen i den här grå trälådan blev det cremevita rosor, gula million bells och silvernjurvinda. Kompletterade med gula filtblommor för att förhöja det gula. 


Det känns som en lite ovanlig kombination av växter med det gula och grå. Tror aldrig jag har planterat ihop så tidigare, men jag gillar det. Och kunden också, som tur var :)

Inga kommentarer: